mikrotik - jak oddelit pevne site?

Tomáš Koželuh mr.death na ipq.cz
Pátek Leden 14 12:09:11 CET 2022

Tím návodem bych se u bridge vůbec neřídil, je to dost chaos. Pro všechny
VLANy stačí jeden bridge a jenom se v záložce VLANs definuje který port je v
režimu trunk a access.
A ještě jedno doporučení, vyhněte se VLAN 1, donedávna s tím měly některý
Mikrotiky problém a nefungoval trunk s VLAN 1. Teď už mně to na několika
modelech fungovalo, ale je lepší VLAN 1 ignorovat.

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Josef Dvoracek
Sent: Friday, January 14, 2022 12:01 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: mikrotik - jak oddelit pevne site?

no, tím ze si na svisti udelate vice VLAN (L2), a nad nimi separatni L3
sítě.

(L2= Ethernet, L3 = IPv4/6)

Mikrotik pak bude mit v kazde siti jeden DHCP(v4+v6) server.

Ktera zasuvka bude v jake siti urcite ve switchi pomoci nastavení portu
(switchport access )

Do sviste musite dotahnout vsechny vlany z mikrotika, treba pres trunk.

Je to uz trochu síťařina, a pokud se vám zdá, že píšu latinsky, tak si dejte
do google "mikrotik VLAN".

hned prvni text je ta vase konfigurace:
https://vaclavkrejci.cz/Mikrotik-nastaveni-VLAN-a-trunku

jd