mikrotik - jak oddelit pevne site?

David Belohrad david na belohrad.ch
Pátek Leden 14 11:45:04 CET 2022

Zdravim,

v ramci 'kovid' reseni musim detem koupit nove pocitace - pravdepodobne
skonci brzo na 'skole z domu'. Doposud meli kluci stare notebooky, ktere se
budou nahrazovat desktopy. Na notebooku jsou na virtualnim hotspotu
generovanem mikrotikem, maji svuj vlastni IP prostor, ktery je oddeleny
od 'vnitrni' site, na ktere bezi ovladani domu (shelly modulky, server,
PoE kamery atd).

Ty desktopy budou spojene ovsem pres ethernet kabel a ja potrebuju, aby
tyto zarizeni dostaly IP adresu z jejich prostoru. Moje domaci
infrastruktura je takova, ze vsechny ethernet zasuvky (mam v kazde
mistnosti) jsou centralizovany do 24-portoveho switche (gs1900-24), ktery take vidi
na mikrotik, na kterem bezi DHCP servery.

Problem, ktery mam je, ze nevim jak nakonfigurovat ze 'ta a ta MAC
adresa' ma byt pridelena 'tomuto DHCP serveru' (a tudiz izolovana od
dalsich zarizeni na 'interni' siti.

Nevite nekdo jak tohle vyresit? Casem se urcite stane, ze si kluci
nainstaluji nejaky malware a rad bych docilil toho, aby mi nezasifroval
vsechny disky, ktere najde

dik

/d/