Rpi Pico RP2040 -začátek

Petr Zapadlo zapik na email.cz
Středa Leden 12 21:22:11 CET 2022

Zdravím,

koupil jsem si k vánocům hračku  Rpi Pico RP2040.

Tak nějak se s ním seznamuji, začal jsem jednoduše - s Arduino
frameworkem v rámci PlatformIO. Nahrátí dovnitř funguje přes USB pomocí
picotool.

* narazil jsem na jeden problém - viz níže.

Chtěl bych ten CPU umět využít i profesinálnějším způsobem, takže
švidrám po SWD rozhraní.

Připojovat to přímo k pinům RPi a nebo použít druhé Pico jako jtag asi
jde, ale pamatuju si tu úlevu, když jsem přešel z ArduinoISP na USBASP,
najednou bylo spoustu problémů vyřešených.

Otázka zní, jaký si koupit JTAG abych přes to mohl i ladit (bohužel jsem
zatím s GDB neměl nic společného, takže  budu prošlapávat pro mě slepé
cestičky). Ideálně tak aby ten JTAG byl pokud možno využitelný i na
další rodiny, třeba bluepill?

Do RP2040 jsem nahrál klasický program blink, doplněný o výpisy na
seriový port.  Výpisy fungují, ale blikání ledkou ne - na GPIO 25 se nic
neděje.

Netušíte, vyžaduje to nějaký speciálnější přístup než jen:

pinMode(PICO_DEFAULT_LED_PIN, OUTPUT);

a digitalWrite?

PICO_DEFAULT_LED_PIN se skutečně překládá na GPIO 25, takže tady problém
není.

Díky za naťuknutí.

Petr