[OT] Slovenština --> RE: nejezdici vlaky

Jindrich Fucik fulda na seznam.cz
Středa Leden 12 10:16:10 CET 2022


He he, tohle je pro nás doma zábava. U nás se používají oba jazyky a hrajeme si s tím, když se třeba použijou slova z jednoho jazyka s gramatikou druhého.

Takže když se někdo česky jmenuje Jan, tak mu říkáme Honza. To je na SK podobné, tam je to Ján, takže říkáme Hónza.
V CZ dostaneš řidičský průkaz a jdeš řídit auto. Na SK dostaneš vodičský preukaz, takže jdeš vodit auto.

A schválně, co jsou mihálnice a pery?

---------- Původní e-mail ----------
Od: Šerých Jakub <Serych na panska.cz>
Komu: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Datum: 12. 1. 2022 8:07:05
Předmět: RE: nejezdici vlaky

Po dlouhé době slovenské slovo, které nedávám (každopádně zní hezky
😊 ). Co je to ten rušeň?


 

Jakub Šerých

 

From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of
Dodo Racek

Sent: Wednesday, January 12, 2022 7:45 AM

To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>

Subject: Re: nejezdici vlaky

 




v CZ mate nejazdiace vlaky, na Slovensku aktualne jazdia aj bez rusnovodica... Aj ked madari z toho nie su nadseni.




;-)




 




https://spravy.pravda.sk/domace/clanok/613080-neriadena-strela-vlak-z-kosic-bez-rusnovodica-sa-po-25-km-zastavil-az-v-madarsku/




 




Dodo





 



ut 11. 1. 2022 o 23:52 Petr Labaj <labaj na volny.cz> napísal(a):




Zápletka mnoha katastrofických filmů.

Je třeba zavřít nějaký důležitý ventil. Elektrika nefunguje. Ručně to 

nejde, tak pracovník (ne hlavní hrdina) to vezme trubkou a ulomí to.

Hlavní kladný hrdina pak musí zachránit svět a krásnou ženu.



V těch letadlech je předepsaná síla, jakou to musí jít ovládat. Prý s 

tím snad můžou mít problémy malé ženy, se občas objeví.

Ale pokud je třeba překonat aerodynamické síly při letu dolů a ještě na 

plné motory, tak už to půjde dost ztuha.



PL



********************



Dne 11.1.2022 v 23:39 Jaroslav Kotlaba napsal(a):

> Tohle mi připomnělo, když jsem pracoval ve firmě co vyráběla 

> servomotory pro ovládání ventilů, kohoutů a podobných zařízení, pohon 

> byl elektromotorem, ale byla o toho k ovládání i klika nebo ruční 

> kolo, co kdyby náhodou. Jednou se v tom někdo šťoural, že by se to 

> ruční kolo mohlo zmenšit. Napadlo mne, jestli existuje nějaká norma 

> nebo předpis, jakou silou nebo momentem se tím kolem smí točit - 

> jednak kdyby bylo potřeba armaturu havarijně zavřít, aby to člověk 

> utáhnul, jednak pokud tu armaturu někdo chce zavřít fest, do kola 

> strčí násadu od krumpáče, zabejčí a něco ulomí, aby se vědělo, kdo za 

> to může. Ale nic čeho bych se mohl chytnout jsem tehdy nenašel.

> Možná, že jsem jen špatně hledal.

>

> ---------- Původní e-mail ----------

> Od: Petr Simek <psimek na jcu.cz>

>

>     ... Jenze Boeing redizajnoval kolo

>     kterym se toci a pohani ten lanovod tak ze ho udelal mensi. A pri

>     silach

>     ktere na ten vyklopeny stabilizator pusobily s tim statni chlapi

>     nedokazali dost rychle tocit aby se zachranili.

>

>



_______________________________________________

HW-list mailing list  -  sponsored by 
www.HW.cz

Hw-list na list.hw.cz

http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list










_______________________________________________

HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz

Hw-list na list.hw.cz

http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list



Další informace o konferenci Hw-list