nejezdici vlaky
Pavel Kutina
hw na prelude.cz
Středa Leden 12 08:32:39 CET 2022
Echt česky je to mašinfíra :)
Pavel Kutina
-----Original Message-----
From: Petr Zapadlo <zapik na email.cz>
To: hw-list na list.hw.cz
Sent: st, 12 led 2022 8:12
Subject: Re: nejezdici vlaky
Lokomotiva :-)
A Rušňovodič je strojvedoucí
Petr
Dne 12. 01. 22 v 8:06 Šerých Jakub napsal(a):
>
> Po dlouhé době slovenské slovo, které nedávám (každopádně zní hezky
> 😊). Co je to ten rušeň?
>
> Jakub Šerých
>
> *From:* Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> *On Behalf Of *Dodo Racek
> *Sent:* Wednesday, January 12, 2022 7:45 AM
> *To:* HW-news <hw-list na list.hw.cz>
> *Subject:* Re: nejezdici vlaky
>
> v CZ mate nejazdiace vlaky, na Slovensku aktualne jazdia aj bez
> rusnovodica... Aj ked madari z toho nie su nadseni.
>
> ;-)
>
> https://spravy.pravda.sk/domace/clanok/613080-neriadena-strela-vlak-z-kosic-bez-rusnovodica-sa-po-25-km-zastavil-az-v-madarsku/
> <https://spravy.pravda.sk/domace/clanok/613080-neriadena-strela-vlak-z-kosic-bez-rusnovodica-sa-po-25-km-zastavil-az-v-madarsku/>
>
> Dodo
>
> ut 11. 1. 2022 o 23:52 Petr Labaj <labaj na volny.cz
> <mailto:labaj na volny.cz>> napísal(a):
>
> Zápletka mnoha katastrofických filmů.
> Je třeba zavřít nějaký důležitý ventil. Elektrika nefunguje. Ručně to
> nejde, tak pracovník (ne hlavní hrdina) to vezme trubkou a ulomí to.
> Hlavní kladný hrdina pak musí zachránit svět a krásnou ženu.
>
> V těch letadlech je předepsaná síla, jakou to musí jít ovládat. Prý s
> tím snad můžou mít problémy malé ženy, se občas objeví.
> Ale pokud je třeba překonat aerodynamické síly při letu dolů a
> ještě na
> plné motory, tak už to půjde dost ztuha.
>
> PL
>
> ********************
>
> Dne 11.1.2022 v 23:39 Jaroslav Kotlaba napsal(a):
> > Tohle mi připomnělo, když jsem pracoval ve firmě co vyráběla
> > servomotory pro ovládání ventilů, kohoutů a podobných zařízení,
> pohon
> > byl elektromotorem, ale byla o toho k ovládání i klika nebo ruční
> > kolo, co kdyby náhodou. Jednou se v tom někdo šťoural, že by se to
> > ruční kolo mohlo zmenšit. Napadlo mne, jestli existuje nějaká norma
> > nebo předpis, jakou silou nebo momentem se tím kolem smí točit -
> > jednak kdyby bylo potřeba armaturu havarijně zavřít, aby to člověk
> > utáhnul, jednak pokud tu armaturu někdo chce zavřít fest, do kola
> > strčí násadu od krumpáče, zabejčí a něco ulomí, aby se vědělo,
> kdo za
> > to může. Ale nic čeho bych se mohl chytnout jsem tehdy nenašel.
> > Možná, že jsem jen špatně hledal.
> >
> > ---------- Původní e-mail ----------
> > Od: Petr Simek <psimek na jcu.cz <mailto:psimek na jcu.cz>>
> >
> > ... Jenze Boeing redizajnoval kolo
> > kterym se toci a pohani ten lanovod tak ze ho udelal mensi.
> A pri
> > silach
> > ktere na ten vyklopeny stabilizator pusobily s tim statni chlapi
> > nedokazali dost rychle tocit aby se zachranili.
> >
> >
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz <http://www.HW.cz>
> Hw-list na list.hw.cz <mailto:Hw-list na list.hw.cz>
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> <http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list>
>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
Další informace o konferenci Hw-list