Re: FVE - základní poznatky

AZe aze na seznam.cz
Úterý Leden 11 12:08:53 CET 2022

Před pár lety jsme bagrovali plošný kolektor u známého. Bez povolení. V projektu měl na mou radu elektrokotel. Při kolaudaci nikoho nezajímalo, odkud TČ bere teplo. Zato hyperaktivní hasič požadoval nalepit ta komín “komínový štítek” s uvedením tlaku a nevímčeho podle papíru od revize a pak jsem ještě vyráběl certifikáty na fasádní PS, na tlakovou zkoušku kanalizace, vodovodní přípojky a certifikát k čidlu CO za 3 stovky na 9V baterii...story na celý večer.
Jeden zákazník někde od Prahy začal poctivě češit plošný kolektor pro TČ přes úřady. Pak toho litoval, běhal kolem toho déle než rok. Jinak to nikdo přes úřady nedělá, vykopat, zahrabat a nazdar. Jak je to dnes s vrty, to nevím.
Úřednické krysy jsou přemnožené, teď se s nějakou slepicí na sfžp dohaduji o podobě energetického štítku pro TČ....
aze

From: Vláďa Anděl
Sent: Tuesday, January 11, 2022 11:54 AM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: FVE - základní poznatky

U přítelkyně jsme řešili povolení na vrt a běhalo to po úřadech tři čtvrtě roku. Neskutečné, kdo všechno se k tomu musí vyjadřovat. Několikrát jsem měl dojem, že v tom úředníci tápou. Třeba že je nezajímala tepelná ztráta domu a výkon TČ, ale chtěli vědět typ tepelného čerpadla, který pak ve svých tabulkách nemohli najít a měli na mě dotazy, ze kterých jsem pochopil, že vlastně často nevědí, co podepisují.

Když to běhalo po životním prostředí, kde se řešilo třeba kam budou dávat vytěženou horninu a jak budou vrt zatěsňovat, vlastně jen kontrolovali, jestli je to v projektu napsané. Přišlo mi to úplně nesmyslné. Přece když firma dostane licenci, aby mohla ty vrty dělat, tohle všechno musí znát a musí to udělat správně, zodpovídá za to.

Když jsem se o tom pak bavil s vrtařem, říkal jak to probíhalo u jeho kamaráda ve Švýcarsku. V pondělí požádal o povolení, v úterý mu z úřadu přišlo, ať doloží že opravdu bude potřebovat výkon, na který chce vrt dělat. Poslal jim svoje výpočty a ve středu mu přišlo povolení. Nedokážu si představit, že úřady budou někdy takhle fungovat i u nás.

Anděl