Re: FVE - základní poznatky

AZe aze na seznam.cz
Pondělí Leden 10 15:59:37 CET 2022

Už jsem to psal několikrát. FVE 5kWp, přifázovaná k síti. 4Q elektroměr. Přebytky lze posílat (téměř zadarmo) do sítě, v létě to jinak nejde. Jinak se tím nabíjí baterie.
aze

From: Zdeněk Aster
Sent: Monday, January 10, 2022 11:44 AM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: FVE - základní poznatky

Důležitá je informace k té výrobě jestli to je elektrárna co dodává do sítě nebo ne. To je
celkem rozdíl. Protože vyrobit alespoň něco lze, ale spotřebovat to rozumně v čase bez uložení
už jde blbě, ale cpát to do sítě lze skoro vždy, pokud to distributor nezakáže.....

Dám taky údaje co ma kolega 10 kW FVE panely..
Roční produkce FVE 4.404 kWh
Spotřeba 5.497 kWh
Ze sítě 2.255 kWh
A obrázek ať si každý udělá sám, nedodává do sítě a baterku má olovo sice asi 14kW, ale
využivá jen asi 30-40% z ní....

V leté by vyrobil třeba 60kWh denně, ale není je kam dát....
V zimě když je pod mrakem tak občas je problém, aby panely daly 200W....

Zdeněk