Re: spotřeba vysavače

Pondělí Leden 10 15:35:27 CET 2022

Jasně, robot přece nejede na elektřinu, ale na baterky...

A teď vážně, musíte porovnávat porovnatelné. Co si Kefalín představuje pod
pojmem "vysavač"? Je jich totiž celá řada, mají různý výkon i různou
účinnost vysávání. Když si představíte nějaký Vorwerk, který na trojku saje
tak, že s ním po koberci musíte jezdit dost silou, navíc má nějaký
turbokartáč, co vyhrabe smetí i z hloubky koberce a příkon elektromotoru je
2000 W @ 230VAC - a teď si vedle toho postavte ten jezdící podstavec pod
kočku, kde je nějaká 7,2V Li-ION, kde by motor při stejném výkonu musel
brát 280 ampér.

Jsou i bateriové ruční vysavače, které hučí, posbírají drobky z rohlíku,
ale že by dokázaly vysát z koberce to samé, co ten dospělý s 230V motorem,
to teda pochybuju.

Pavel Kadečka.