Re: FVE - základní poznatky

AZE aze na seznam.cz
Sobota Leden 8 22:38:45 CET 2022

FVE 5 kWp, monokrystaly,  prosinec 2021 150 kWh...
aze

From: Jan Kuba
Sent: Saturday, January 08, 2022 9:06 PM
To: HW-news
Subject: Re: FVE - základní poznatky

Já tomu stále nerozumím.... co chcete v zimě z té FV napájet a kdy?
Kolega , co má instalovaných 10kW ( špičkový výkon ) mi za loňský rok prezentoval data z výroby.
Mimochodem víte kolik panelů je  třeba na 10kWh?
Vyrobilo mu to za rok 11,8 MWh  , z toho za  prosinec, leden, únor   jen 190kWh . To je v průměru 63kWh/měsíc.
Neboli  2kWh/den. A to ne stále, jsou dny co nic a pak to za den udělá ranec, když je jasno.
Pravda je, že tam občas ( pár dnů )  měl sníh a byl líný ho sundavat.
Tohle opravdu je k ničemu, v zimě to NEFUNGUJE, NEFUNGUJE, NEFUNGUJE!
Když tím budu dotápět vodu v boileru tak mám v kapse v průměru 10-15 kč/den (v zimě) - má to smysl?
Už vůbec ale nechápu to TČ.

Já s tím mám osobní zkušenost u jednoho ostrovního systému ( Wifi "repeater") kde je spotřeba okolo 5W.
Je tam jeden 200W panel a  i s baterií 12V/200Ah to nepřežije jediný zimní měsíc.
Od dubna  do října tam je naopak skoro trvale dobito.