MPLAB - prace s EEPROM

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pátek Leden 7 20:45:54 CET 2022

> Lépe je to vyøešené jen v CodeVisionAVR, tam se deklaruje:

Ano. Na CV som pocul len a len chvaly.

V podstate je pisanie prekladaca "bez predsudkov" v urcitom zmysle vyhoda,
nie je zatazeny obmedzeniami danymi povodnym navrhom. V tom gcc tie named
address spaces su dorobok a jednoducho tam vela veci na kompletnejsiu
implementaciu chyba. To je dan za to, ze sa zobralo gcc ako take, takze sa
dalo vyuzit vela z toho co bolo hotove, viacmenej "stacilo" dorobit
back-end. (To je samozrejme dvojsecne - gcc je optimalizovane primarne na
"velke" procesory, co je vidiet napr. na tom, ze velkost prelozeneho kodu
pre AVR s pribudajucimi verziami viacmenej stale stupa.)

CV ma v diskutovanom ohlade vyhodu aj v tom, ze je to monolit, tj. nie je
to klasicky model preprocesor-compiler-assembler-linker, kde je tazke
prenasat informaciu o adresnych priestoroch medzi kompilatorom, asemblerom
a linkerom; na druhej strane ma CV nevyhodu tu, ze je to monolit a teda sa
nedaju robit opiciny s asemblerom a linkerom... :-)

Nevyhodami CV su samozrejme cena (aj ked tu mozeme debatovat o "hodnote"
150 euri); to, ze je to one-man show (co je tiez aj vyhoda, ze to nie je
chaos sposobeny typicky zlou organizacou prace pri open source projektoch,
a ze do toho nekafru nejake korporacie); a ze je to "nekompatibilne" a
"minoritne" (aj ked znova, na avrfreaks su ludia ktori vedia poradit - a
vlastne ocividne aj tu).

wek