OT: nejlepsi akulumace obecne ..

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Pátek Leden 7 19:49:04 CET 2022

No tak voda má 4,18 kJ/kg, to je asi 1 a něco kWh/m3.

Tzn. vložením 1,16 kWh se teplota 1 m3 vody zvýší o 1 °C.

Takže reálně by asi nebyl problém do toho akumulovat víc desítek kWh.

Teď ještě o kolik se zvýší spotřeba ceny paliva při vození 1 tuny,

kolik z té uložené energie zbyde po ztrátách při zimní teplotě

a nakonec zda cenový ekvivalent bude převyšovat to navýšení u paliva do
auta.

PH

---------- Původní e-mail ----------
Od: ajtservis <info na ajtservis.cz>
"jestli teda jeste muzu obecne k te akumulaci otazku. pokud by to
kvalifikovane nekdo odhadnul, odhadem spocital. kdyz jsem jeste denne
dojizdel do prace a propalil jsem 130km/den, snad mi vychazelo, ze vozit
akumulacni nadrz 1000l/1t a nefoukat teplo z motoru jen tak do pr.. tak
tak ta ohrata voda z motoru, prelita doma do systemu by mi stacila na
vytapeni. tedy topeni zadarmo ?
"