Re: OT: FVE - základní poznatky

Pátek Leden 7 18:36:12 CET 2022

Vzhledem k tomu, že ČEZ vlastně zavedl net metering, tedy v létě energii
dodáváte a v zimě ji můžete za stejnou cenu odebírat (tedy až na
distribuční poplatky, které jsou možná stejné, jako silová elektrika a
silová elektrika se odečítá jen do výše spotřeby), už to začíná být
zajímavé. Naše nová vláda se nechala  slyšet, že chtějí na střechy
dostat co nejvíc FV, chtějí zjednodušit to povolování a chtějí prosadit,
aby lidi tu energii mohli i prodávat. Tedy aby výroba mohla být vyšší
než spotřeba, takže by to mohlo zaplatit ty distribuční poplatky. O
solárech jsem tedy začal uvažovat.

Pokud budu mít jen soláry + měnič a nebudu muset řešit baterku, leda pro
případ výpadku sítě, dost se to zlevní a o akumulaci (zejména tu
dlouhodobou z léta na zimu) se bude muset postarat distributor. Vývoj se
v tom dělá a je fakt, že energetika se bez dlouhodobé akumulace
neobejde. Smysl mi dávají i ty distribuční poplatky, beru to jako cenu
za tu akumulaci přes síť. Takže to motivuje v rámci možností k tomu,
abych tu svojí energii spotřeboval doma, ale na rozdíl od ostrovních
šílenců (na mypower.cz se jejich zvýšená koncentrace) mi síť zajišťuje
stabilitu a jistotu.

Anděl