OT: Rubikova kostka, trik

Václav Ovsík vaclav.ovsik na gmail.com
Čtvrtek Leden 6 14:29:22 CET 2022

On Thu, Jan 06, 2022 at 11:41:21AM +0100, Jan Waclawek wrote:

> Ale to je len to, ze si niekto nacvici tie postupy. Zvladol som to v mojich
> 15 rokoch (teda nie za 15s ale za zhruba 3 min, ale ten co to da za 15s
> len jednoducho viac cvicil tie iste pohyby, je to rovnake ako ucit sa hrat
> na hudobnom nastroji) a jasne si pamatam ten pocit, ze ano, funguje to,
> ale netusim, preco.
>
> Takze pre mna sci-fi je to, ze niekto *odvodil* tie postupy, prip. rozumie,
> ako a preco funguju.

Jako školák jsem to taky dělal jako cvičená opice. A samozřejmě to
zapomněl. Moje děti nechala Rubikovka chladnou, tak jsem si řekl, že se
na ní po letech znovu podívám. Aby nezahálela :-). A pokusím se trochu
více přijít věci na kloub. Velmi doporučuji kouknout na tenhle návod:
https://hlavolam.maweb.eu/rubikova-kostka-3x3x3
Většina těch tahů se dá už pochopit, krom asi toho posledního
prohazování dvou rohových kostek diagonálně proti sobě. To jsem už byl
línej pochopit. Podstata je, nesnažit se složit tu jednu stranu celou,
ale vynechat jeden její roh a nechat si ho na manipulaci dál. Pak to
skládání dál jsou pochopitelnější a jednodušší tahy…

Výsledek mého snažení bylo, že jsem pod stromeček dostal kostku 5x5x5. :-)
Ale i to se mi už podařilo složit za asistence YT videa. To je taky
docela intuitivní návod.
https://www.youtube.com/watch?v=D9BmFU6t2Kg

Když už má člověk pocit, že začíná blbnout, tak je asi dobré vrátit se
k nějakým takovým cvičením hlavy ;-)
--
Zito