Re: HDMI - uživatelské rozlišení, výstup bitmapových grafických dat

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Pátek Únor 25 19:30:27 CET 2022


Nevím jak se pouští ten obrázek do framebufferu, ale je možné 
vygenerovat obrázek v plném formátu displeje. Vypadalo by to asi takhle:

   //Draw using Qt
   const QSize display (1024, 768); // rozměr obrazovky v pixelech
   QImage qtimage (display, QImage::Format_ARGB32);
   qtimage.fill(Qt::black);
   QImage l1 (size_x, size_y, QImage::Format_ARGB32), l2 (l1);
...
   // vrstva do samostatneho QImage a pak je vykreslit.
   QPainter painter (&qtimage);
   const QColor bg = positive ? QColor (255,255,255, 255) : QColor 
(0,0,0, 255);
   if (mirrory) {
     const QMatrix m (-1, 0 , 0, 1, display.width(),  0);  // pripadne 
zrcadleni podle x
     painter.setMatrix (m);
   }
   QPoint offset (100, 100);   // v pixelech vůči levému, v případě 
zrcadlení pravému hornímu rohu
   QRect rect (offset, QSize (size_x, size_y));
   painter.fillRect (rect, bg);
   painter.drawImage   (offset, l1);
   if (export_drill)
     painter.drawImage (offset, l2);

A to je vše.

Mrazík

Dne 25. 02. 22 v 17:24 Petr Labaj napsal(a):
> Je to skvělé.
> Už jsem to přeložil i na tom maličkém OrangePi (předtím jsem si s tím 
> hrál na PC).
> Chudinka deska se pěkně zapotila, kolik balíků tam bylo třeba 
> doinstalovat. Ale zvládla to.
> Zpracování běžné malé desky trvá do 1 sekundy, takže bezva.
> 
> Mám tam poslední věc k dořešení, a to je absolutní pozicování výsledku.
> Zatím to udělá ořez na minimální velikost + zvolenou šířku okraje.
> U osvitu fotoresistu je to OK, tam je součástí gerberu i obvod desky.
> Ale u osvitu masky ten obvod už nemám.
> Ono to asi půjde (zatím jsem to nezkoumal).
> Ale i kdyby nešlo, tak prostě do gerberu pro masku taky přidám vrstvu 
> Dimension.
> Absolutně to potřebuju, protože deska bude nasazena na trny, které 
> zajistí soulad
> mezi mědí, maskou a vrtáním.
> 
> Potenciálně by to vadilo při případném osvitu pro popis desky, tam 
> Dimension
> asi přidat nebude vhodné (mohlo by to udělat bílou konturu kolem obrysu 
> a děr).
> Ale popisy stejně asi spíš budu dělat laserem. Vypadá to docela dobře a 
> je to rychlé.
> Jen je popis černý a ne bílý.
> 
> Původně jsem pouštěl ten Váš export na celý definovaný rozměr obrazovky, 
> ale pak
> jsem udělal to generování dat pro okraj (nevyužitá část displeje) až při 
> zobrazení,
> aby se dalo zvolit bud průhledné nebo tmavé.
> Zatím nevím, co bude pro životnost displeje lepší, ale předpokládám, že 
> asi průhledné.
> 
> Velký dík.
> PL
> 


Další informace o konferenci Hw-list