cez tarif pro solary ma nekdo zkusenost

Úterý Únor 22 16:47:20 CET 2022

Jo, to se všechno dá koupit a taky jsem o tom takhle uvažoval. Otázka
baterie nebo virtuální baterie - záleží co od toho chcete. Pokud máte
nějakou denní spotřebu, na kterou to počítáte (bydlím tady sám, tu
spotřebu mám poměrně malou), tak asi nejlíp vychází ta baterie. Jenže já
mám největší spotřebu na vytápění (i když taky né moc, TČ spotřebuje za
zimu 2 MWh) a další téměř 2 MWh na všechno ostatní. Takže bych spíš
potřeboval přes léto energii dávat do sítě a přes zimu si jí vybrat.
Takže bych to viděl na tu virtuální baterii.

Jenže - když si to takhle sestavím sám, dokážu vyřídit všechny
formality, aby mi ČEZ umožnil dodávat energii do sítě? Někde jsem četl,
že s tím mají problém i firmy, které se tím živí. Po přečtení tohoto článku
https://oze.tzb-info.cz/fotovoltaika/20379-porizujete-fotovoltaiku-pozor-na-povinne-upravy-elektromerovych-sloupku
mám dojem, že jak ČEZ, tak i ostatní distributoři dělají všechno proto,
aby to nešlo. To, že si každý distributor vymýšlí něco jiného, je už
vrchol. Třeba přítelkyně, která má ve starém nezatepleném baráku s TČ
zem-voda podstatně vyšší spotřebu, než mám já, má elektroměr v baráku a
musel by se ten přívod úplně předělat, při tom udělat v plotu sloupek.
Hned ji na soláry přešla chuť.
Tak jen doufám, že ta naše vláda jak slibovala, že se připojování solárů
zjednodušší, v tom opravdu něco udělá.

Anděl