OT: Drony a Superbowl

sam.hw sam.list.hw na gmx.com
Pondělí Únor 14 13:10:53 CET 2022

Zdravim,

to je fakt pekny :)

cca 2013-2015 jsem zakladal nejaky projekt na kooperaci robotu (ale bylo to jenom v 2D) (rikali jsme tomu spoluprace a koordinace v hejnu).
byl to takovy hybrid mezi centralnim rizenim a autonomnim. prvnim ukolem bylo co nejrychleji 'zmapovat teren',
najit prekazky, cesty a v druhe fazy pak spolecne vyhledat a najit 'cilovy bod' (predmet urcitych vlastnosti).

kazdy sam byl autonomni, ale dokazal identifikovat robota, ktereho potkal, dokazaly si 'zasynchronizovat' svoje mapy.
ta druha faze se spoustela, kdyz jeden dostal z 'centraly' prikaz k nalezeni. v tom momente se cilevedome
vyhledavaly a rozdelily si znamy prostor k prohledavani, jini dostaly za ukol zmapovat jeste neznamy prostor.

jsme na to staveli simulaci v C, bylo to zajimave sledovat ...
ale pak jsem bohuzel projekt musel opustit, takze HW realizace jsem se uz nedockal.

toto bude predpokladam neco podobneho: jednak maji predprogramovanou svou vlastni trasu, ale s tim, ze si hlidaji sousedy.
ci uz na baze radaru, ci 'odpovidacu'. my jsme pouzivali RGB LED, ktery vysilal ID robota. barvou se zaroven identifikovala i role/ukol.

:)

  Sam