LiIon vs. LiFePO4 (Tesla)

Jakub Václavík hw na matl-bula.cz
Pondělí Únor 14 10:40:58 CET 2022


Zdravim,

2021 Model 3 SR - LFP 55,4kWh - tady nevim, porad to nejak ladi velikost 
bufferu atd... ale je to kolem 47kWh - muzu vyuzivat 0-100% bez vlivu na 
zivotnost
2021 Model 3 LR - NMC LG Chem - 87kWh - bez bufferu a brick protection - 
72,1kWh - vyuzivam 10 - 80%
2019 Model 3 LR - NMC Panasonic - 93kWh - bez bufferu a brick protection 
- 77,5kWh - vyuzivam do 10 - 80%

hmotnost auta vim jen od 2019 Model 3 tam je podle COC 1931Kg

pokud mate nekdo SR, zajimalo by me jaka je napsana hmotnost v COC.

takze to vychzi spise 30-35%, ale SR je zase lehci, cili bude mensi 
spotreba...


Dne 14.02.2022 v 10:10 Pavel Kadečka napsal(a):
> Přátelé,
>
> zjistil jsem, že Tesla do některých aut místo LiIon dává LiFePO4 
> baterie. Což mě dost překvapilo, vzhledem k tomu, že by měla mít 
> zhruba poloviční poměr Wh/kg oproti LiIon (cca 90 vs. 200).
>
> Jedná se teda jen o levnější modely, tzn. s kratším dojezdem (tesla 
> model 3 standard range) a co jsem se dočetl, ta baterie má údajně jen 
> o 20-25% menší kapacitu než LiIon. Je to možné?
>
> Pavel Kadečka.
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list



Další informace o konferenci Hw-list