Ampermetr, kompenzace

Michal Grunt michal.grunt na gmail.com
Neděle Únor 13 20:40:21 CET 2022

Mám obvod, kde se měří protékající proud do zátěže jako úbytek napětí na
rezistoru v sérii se zátěží (snad jsem to formuloval spravne). Vlastnost
toho zapojení je, že i když není připojena zadna zátěž tak tam porad těch
cca 20mA a o tech cca 20mA to pak naměří více při pripojene zátěži. Ničemu
to tedy nevadí (20mA si odečtu a i kdybych je neodecetl tak tam prakticky
nehrají roli), ale neda mi to se nezeptat... Dalo by se to nějak
vykompenzovat, aby ampernetr měřil o 20mA méně bez zásahu v zapojení (zásah
jenom na straně ampermetru)?

MG