OT: Mazání převodovky elektromotoru

Petr Stehlik petr.stehlik na atlas.cz
Sobota Únor 12 20:18:10 CET 2022

Zdravím.

Přestala se mi otevírat brána. Tak jsem sundal pohon, otevřel kryt a ono
je to vevnitř značně zaprasené. Elektrika je ok. Takže se to chystám
pořádně vyčistit, ale pak to musím namazat, ozubená kola, posuvný
šroub... A tady si nevím rady.

Vazelína musí zůstat na svém místě i při cca 60°C, nesmí stékat dolů,
protože by pak vytékala přes kryt na dlažbu. Nyní je tam taková hustá
bílá hmota, vazelína, která je celkem tuhá a mísy je vidět i jak byla
nanášena před 8mi lety, i když je vlastně na stropě krytu.

Čím namazat Hliníková ozubená kola, šroub ocelový v pouzdru, posuvy ocel
na ocel, jakou vazelínu použít a kde mi ji prodají méně jak 5kg?

Díky za radu.

Petr