Re: Mereni zesílení tranzistoru

Michal Grunt michal.grunt na gmail.com
Čtvrtek Únor 10 22:13:31 CET 2022

Ano, když se trochu ohral tak to šlo myslím dolů. Tak jsem ho nechal
minutku vystydnout a změřil jsem to znovu (mereni cca vterinu, dve) se
stejným výsledkem jako to předchozí mereni (něco málo bylo jinak, záleželo
jak rychle se to ustálilo na multimetru, aby se to dalo odecist, ale šlo
spíš třeba o 20mA). Po zahřátí to klesalo docela rychle dolů.

Co se týče velikosti proudu na kolektoru... asi by bylo lepší to měřit při
cca 1.5A, ale takový proud v tom zapojení asi nepotece (2A by mělo být snad
až na KDxxx při maximálním vykonu) takže by mi ta "presnejsi" hodnota byla
mozna k ničemu. Mám pravdu? Pak je otázka co by v tom zapojení dělal KU612,
když má třeba vetší zesílení až při vyšším proudu na bazi, ale ten by
nedodal ten tranzistor před ním...

Škoda, že nás to ve škole nenaučili, když to byl hlavní předmět. No hlavně,
že do nás tlačili snad 5h týdne kdo to byl Viktor Hugo [čti: Ígo] a ten
jeho Zvoník s matkou... to si pamatuji dodnes a jiné nepodstatné věci. Ale
umět najit chybu a opravit radio (tranzistorak) to ne. Na to je asi potřeba
vysoká škola...