[OT] pres arp neni videt vsechna zarizeni pripojene do LAN

sam.hw sam.list.hw na gmx.com
Středa Únor 9 18:36:35 CET 2022

Zdravim,

no zajimave je to, ze treba muj mobil vidim.
a pokud vim (jak to vidim na routeru), tak maji prirazeno IP 10... a neco (IPv4), takze by nemely jet ani pres IPv6.
sice mi tady bezi Pihole, ale ten by na to vplyv nemel mit.

jsem zkousel na notasu zapnout i wifi modul - ukazuje stejny (limitovany) seznam pripojenych zarizeni.
kdyzby router umoznoval pripojit se pres ssh zjistit stav odtamad, tak to tak udelam.
ale z cli resit pripojeni pres web rozhrani - tak to pekne dekuji.
:)

--------------------------
Sam
--------------------------

Sent: Wednesday, February 09, 2022 at 6:25 PM
From: "Pavel Kadečka" <pavel.kadecka na gmail.com>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Subject: Re: [OT] pres arp neni videt vsechna zarizeni pripojene do LAN

Linuxu nerozumím, ale funguje na ty mobily obyčejný ping?

Pak, mobily jsou všechny na wifi, neliší se to tím, co je / není vidět, jestli je to na kabelu nebo na wifi?

P.K.

st 9. 2. 2022 v 18:21 odesílatel sam.hw <sam.list.hw na gmx.com[mailto:sam.list.hw na gmx.com]> napsal:Zdravim,

doma bezim na linux mint.
pred par lety jsem si udelal nekolik skriptiku, ktere  mi davaly prehled o vsem, co mam doma pripojene do LAN.
dnes jsem se k nim chtel vratit a poupravit dle novych pozadavku ... a ejhle: 'je to rozbity'.

proste nektera zarizeni (hlavne mobily) nejsem schpopen identifikovat, ze jsou pripojena.
ze jsou, to vim z toho, ze kluk pari hry, zena si vyhledava cosi na netu, pres router je vidim.
ale z cli ani tuk.
zkousel jsem pres arp, apr-scan, nmap (nmap -sL 10.0.0.0/2[http://10.0.0.0/2], ruzne variace prepinacu, spoustene pres sudo, i bez) ...
vsechno dava stejne vysledky: bez mobilu.

uz mi dochazi fantazie.
kdyz jsem si s tim pred lety hral, neschovalo se nic.

co muze schovavat zarizeni?
sitarine jsem se venoval jenom tak povrchne, takze je mozne ze neco delam blbe.
jen mi vrta hlavou, jakto, ze predtim to ukazovalo a ted ne.

diky za jakekoliv nakopnuti.
:)