[OT] Akvarium - co proti rasam?

Tomáš Koželuh mr.death na ipq.cz
Středa Únor 9 12:55:35 CET 2022

Pokud je to světlo odpojitelné od zdroje, tak se běžně používají programovatelné stmívače. Dokonce pokud je zdroj 12V nebo 24V, tak není problém kleštěma rozpojit a vložit mezi to stmívač. Aby to tady nebylo úplně OT, tak si to lidi programují na Arduinu, případně si přes to třeba ještě měří teplotu, podle pH dávkují CO2, atd. Nebo prostě koupit hotový programovatelný stmívač, např. TC420 nebo něco levnějšího.

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Pavel Kadečka
Sent: Wednesday, February 9, 2022 11:53 AM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: Re: [OT] Akvarium - co proti rasam?

Pohybový sensor na akvárko :-)

Mám tam spínací hodiny, to bych musel nějak udělat přepínání mezi hodinama a s tím svým přepínačem.

Ono to světlo u sebe má vypínač na kabelu a umí celkem 3 různé úrovně jasu, resp. jsou v něm bílé a modré LED, po prvním zapnutí to svítí bíle, po druhém bíle + modře a míň a po třetím modře a nejmíň. Prostě když se rychle cvaká vypínačem, tak to střídá ty 3 režimy. Když se ale rozsvítí jednou = na ty spínací hodiny, tak to svítí na tu první úroveň, tzn. nejvíc.

Nedá se to jednoduše stmívat nebo udělat automatiku, aby to svítilo třeba na tu 2. úroveň... samozřejmě, složitě se to udělat dá, ale jak je něco složité, tak to zas není spolehlivé.

P.K.