[OT] Akvarium - co proti rasam?

Středa Únor 9 11:13:12 CET 2022

Pokud by to někoho zajímalo, tak jsem nad řasama zvítězil, ne že by se tam
netvořily vůbec, ale už jen v množství menším než malém. Co pomohlo:

1) Akvárko jsem přesunul ke zdi vedle okna, takže jde na něj míň přímého
denního světla.
2) LED svítidlo v akváriu jsem rozebral, našel datasheet od IO a vyměnil
odpor, aby svítilo míň. Spínací hodiny jsem nastavil od 8,00 do 20,00, tzn.
asi o dvě hodiny zkrátil dobu svitu.
3) Když měním vodu, tak 10 litrů najednou, což jsou tak 2/3 objemu.
4) Před výměnou vody oškrábu stěny, takže řasy a jinej bordel se vysaje se
starou vodou.
5) Samozřejmě čistím filtr podle potřeby, ale to jsem dělal vždycky. Skrz
tu síťku je to trochu větší voser, protože se ucpává, bez ní by to
zachytával jen ten molitan ve filtru (jenže by se tam dostávaly i malý
rybičky).

V mezidobí teda chcípla jedna ryba, ale nejspíš protože se urodila k smrti.
Ostatním rybám se daří, krevetkám taky.

P.K.