Re: Nějaké dotazy kolem LCD

Jindrich Fucik FULDA na seznam.cz
Úterý Únor 8 09:20:30 CET 2022

Pokud jde o problematiku datasheetu, tak je potřeba hledat u výrobce a ne překupníka.
Tedy třeba Buy Display je má v základu:
https://www.buydisplay.com/tft-display/tft-display-panel?product_list_limit=all
Tohle je překupník, který si alespoň udržuje přehled, tam je mají tak v půlce případů:
https://www.waveshare.com/product/displays/lcd-oled.htm

Jestli se chceš naučit jak display komunikuje, tak se podívej k tomu buy display a natrénuj si to na něčem, co bude vhodné pro naučeníse a asi to nebude úplně pro osvit. Pak si dej druhé kolo s tou osvitkou.
Ono ti asi z prvního kola vzejde nějaké rozhraní, které budeš schopný použít a při troše štěstí ho naroubuješ na display, který budeš chtít použít.

---------- Původní e-mail ----------
Od: Petr Labaj <labaj na volny.cz>
Komu: hw-list na list.hw.cz
Datum: 7. 2. 2022 20:17:56
Předmět: Re: Nějaké dotazy kolem LCD
Děkuji oběma za informace.

Je ostuda, že jsem se nikdy nezamyslel třeba nad tím, co fyzicky
znamenají třeba ta písmenka TFT a jaký dopad to má na uspořádání displeje.

Jak už jsem psal - s datasheety to vidím špatně. Napsal jsem několika
výrobcům (Číňanům).
Zatím mi odpověděl jeden, že datasheet nemají. Ale že prý příští týden,
po skončení jejich svátků, budou v kanceláři hledat a možná mi něco
pošlou. ;-)

Asi bych do problematiky řízení docela rád pronikl. Láká mě umět
připojit ten displej třeba přímo na RPi nebo jinou podobnou desku.
Tak asi budu posílat děcka do školy bez svačiny a do nějakých komponent
zainvestuju na blind.