Re: [OT] Osobní nízkotlaká barokomora
Petr Labaj
labaj na volny.cz
Pondělí Únor 7 18:59:55 CET 2022
Jak jsem psal, tlakového vzduchu je v letadle dost. Odebírá se z motorů
za kompresorem a používá se i na tlakování kabiny.
Tak by se jistě dal použít na udržování trochu vyššího tlaku v nějakém
nafukovacím objektu třeba typu koule pro zorbing.
Samozřejmě s průběžnou výměnou vzduchu (když jste zmínil ten let na
jeden nádech).
Možnost převozu pacientů, kteří ze zdravotních důvodů nemůžou být v
prostředí s nižším tlakem, by se zřejmě hodila i jindy a jinde.
Tlakovat celé letadlo na vyšší tlak nejde, na to konstrukce trupu není
stavěná. A asi by to nedovolilo ani ovládání toho tlaku.
Takže pak už by zbývala jen možnost letu v nižší letové hladině kolem
FL200 (tj. někde pod 6000m).
Na tak dlouhé trase by ta nafukovací komora vyšla asi jako lepší a
úspornější řešení.
Na nějaké poskakování po Evropě by zase asi vyšla líp ta nižší letová
hladina.
PL
*********************
Dne 7.2.2022 v 18:21 René Damek napsal(a):
> Jako že se nadechne, zavře do balonku, natlakuje a vydrží až do cílové
> destinace? :-))
>
> ne 6. 2. 2022 v 20:03 odesílatel Petr Labaj <labaj na volny.cz> napsal:
>
> Jedno páteční téma.
>
> Povídal prezident Zeman, že by se ještě rád podíval do Číny. Ale má
> zakázáno cestování letadlem.
> Předpokládám, že je to kvůli tlakovým změnám. Zrychlení při startu a
> přistání asi nebude nijak škodlivé.
>
> To se nedělá nějaká osobní nízkotlaká barokomora, ve které by se dal
> udržovat běžný tlak v prostředí s nižším okolním tlakem?
>
> V letadle se udržuje tlak na úrovní nějakých 3000 m.n.m. Takže tam
> chybí
> proti normálnímu tlaku nějaké 0.25-0.3 baru.
>
> Když vezmu nějaký cvičební balón nebo disk a šlápnu na něho, tak
> při své
> váze a ploše chodidel v něm udělám přetlak kolem 0.2 bar.
> A to je celkem tenká guma.
>
> Takže udělat nějakou větší gumovou kouli, třeba vyztuženou nějakými
> skelnými nebo uhlíkovými vlákny, a v ní udržovat běžný tlak (tedy
> přetlak do 0.3 bar) by nemuselo být nijak nemožné.
> A kdyby to bylo gumové, tak by to bylo i snadno transportovatelné do
> letadla.
> Tlakového vzduchu je v letadle dost, tak pak už jenom nějaký tlakový
> regulátor a letíme.
>
> PL
>
Další informace o konferenci Hw-list