Re: [OT] Osobní nízkotlaká barokomora

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pondělí Únor 7 18:59:55 CET 2022


Jak jsem psal, tlakového vzduchu je v letadle dost. Odebírá se z motorů 
za kompresorem a používá se i na tlakování kabiny.
Tak by se jistě dal použít na udržování trochu vyššího tlaku v nějakém 
nafukovacím objektu třeba typu koule pro zorbing.
Samozřejmě s průběžnou výměnou vzduchu (když jste zmínil ten let na 
jeden nádech).

Možnost převozu pacientů, kteří ze zdravotních důvodů nemůžou být v 
prostředí s nižším tlakem, by se zřejmě hodila i jindy a jinde.

Tlakovat celé letadlo na vyšší tlak nejde, na to konstrukce trupu není 
stavěná. A asi by to nedovolilo ani ovládání toho tlaku.
Takže pak už by zbývala jen možnost letu v nižší letové hladině kolem 
FL200 (tj. někde pod 6000m).
Na tak dlouhé trase by ta nafukovací komora vyšla asi jako lepší a 
úspornější řešení.
Na nějaké poskakování po Evropě by zase asi vyšla líp ta nižší letová 
hladina.

PL

*********************

Dne 7.2.2022 v 18:21 René Damek napsal(a):
> Jako že se nadechne, zavře do balonku, natlakuje a vydrží až do cílové 
> destinace? :-))
>
> ne 6. 2. 2022 v 20:03 odesílatel Petr Labaj <labaj na volny.cz> napsal:
>
>     Jedno páteční téma.
>
>     Povídal prezident Zeman, že by se ještě rád podíval do Číny. Ale má
>     zakázáno cestování letadlem.
>     Předpokládám, že je to kvůli tlakovým změnám. Zrychlení při startu a
>     přistání asi nebude nijak škodlivé.
>
>     To se nedělá nějaká osobní nízkotlaká barokomora, ve které by se dal
>     udržovat běžný tlak v prostředí s nižším okolním tlakem?
>
>     V letadle se udržuje tlak na úrovní nějakých 3000 m.n.m. Takže tam
>     chybí
>     proti normálnímu tlaku nějaké 0.25-0.3 baru.
>
>     Když vezmu nějaký cvičební balón nebo disk a šlápnu na něho, tak
>     při své
>     váze a ploše chodidel v něm udělám přetlak kolem 0.2 bar.
>     A to je celkem tenká guma.
>
>     Takže udělat nějakou větší gumovou kouli, třeba vyztuženou nějakými
>     skelnými nebo uhlíkovými vlákny,  a v ní udržovat běžný tlak (tedy
>     přetlak do 0.3 bar) by nemuselo být nijak nemožné.
>     A kdyby to bylo gumové, tak by to bylo i snadno transportovatelné do
>     letadla.
>     Tlakového vzduchu je v letadle dost, tak pak už jenom nějaký tlakový
>     regulátor a letíme.
>
>     PL
>



Další informace o konferenci Hw-list