Re: Telefonní nostalgie

Jindrich Fucik FULDA na seznam.cz
Pondělí Únor 7 10:05:10 CET 2022

Ahoj,

já jsem velmi dlouho když jsem ještě pracoval pro jednoho operátora používal o něco modernější (šedej plasťák), připojenej na vnitřní ústřednu. Tam mi stačilo na jednom picu předělat pulzní volbu na tónovou a fungovalo to. Takže jsem ani nezasahoval do aparátu, ale nachmoustal jsem to do kulaté bakelitové krabičky za telefon. Pruda bylo volat na "plechové huby", pokud jsem měl "stisknout tlačítko 0", tak než k tomu došlo, tak to dvakrát vytimeoutovalo.

Pokud hledáš, co s tím bluetooth, tak v dnešní době main stream používá ESP32 a na něm si vytváří headset. Nedostatek je naprosto katastrofální audio. Ale ještě včera byla móda malých modulů typu HC05, BC05 a tak
Hledej "bluetooth audio module". Potřebuješ pokaždé ještě hledat, jestli k tomu danému existuje dokumentace.

---------- Původní e-mail ----------
Od: Jiří Reček <recek.jiri na quick.cz>
Komu: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Datum: 6. 2. 2022 21:26:01
Předmět: Telefonní nostalgie

Zdravím,

podařilo se mi dokončit do fungujícího stádia oživení starého hezkého
telefonního přístroje.

https://jirka1700.rajce.idnes.cz/Telefon/

Věnoval jsem jej manželce, ale musel jsem jí koupit ještě novou kabelku.
Aby se tam vešel. S tím telefonem již máme plno hezkých zážitků

Originál uhlíkový mikrofon funguje velmi dobře, originál sluchátko také.
Cívky originál zvonku jsem zapojil paralelně a kupodivu to rozezní výstupy
arduina napájeného z baterky.

Originál číselník vytáčí čísla, dokonce umí po spojení posílat tónovou
volbu (AT příkazy) pro ovládání automatů a při troše šikovnosti i * #.

Po připojení přes USB k počítači mohu nejen nahrát upravený SW do arduina,
ale také pomocí terminálu a AT příkazů koukat na SMS a ovládat SIM800L
modul.

Taky jsem se nechal inspirovat nedávným tématem fontu na retro technické
výkresy a použil jsem ruční

Nicméně mám takovou myšlenku, chtěl bych to jako bluetooth zařízení, které
si spojím s mým android telefonem a pomocí AT příkazů volat a přijímat hovory z
tohoto krásného starého přístroje.

Handsfree vím, že existuje, ale nemohu se nějak dopátrat nemohli byste mně
někam navést?