Nějaké dotazy kolem LCD

Petr Labaj labaj na volny.cz
Neděle Únor 6 23:39:11 CET 2022

Když se tady opět vytáhlo téma osvitu PCB přes LCD displej, tak jsem to
zase v hlavě oprášil a díval se, co je v té oblasti nového.
Objevily se pěkné mono LCD displeje 8.9", které už by tedy byly pro dané
použití opravdu parádní.

Jenže jsem přitom zjistil, jaké tragické nedostatky vědomostí kolem LCD mám.
Určitě tady budou nějací mnohem nabitější lidé, tak zkusím pár dotazů.

Jestli to správně chápu, tak trendem u těch LCD je používání interface MIPI.
Což jsou nějaké diferenciální linky DSI, každá o max. přenosové
rychlosti 500 Mbit/s. K tomu nějaké řídicí I2C.
A těch DSI párů se používá víc. Minimálně jsem viděl 2, maximálně 8.
RaspberryPi 4 má MIPI rozhraní, ale jen se 2 DSI.

Otázka na praktiky: jak je to prosím v praxi s kompatibilitou? Je možné
použít displej s více DSI linkami k zařízení, které má jen 2 DSI?
Případně pokud ne - nemáte tip na nějakou osvědčenou desku, která by
uměla dělat převod HDMI/MIPI a uměla až 8 DSI linek?

Já jsem tak neznalý, že dokonce ani nevím, jak to s tím řízením
principiálně je.
Funguje ten vlastní LCD displej staticky? Tj. když informace po tom MIPI
pojede pomalu, případně chvíli nepojede vůbec - bude to LCD zobrazovat?
Nebo to je něco jako dynamické RAMky, kde je informace držená jen
nějakým kondenzátorem a musí být pravidelně obnovována?
Jde o to, že po 2 DSI linkách už možná může být problém dodržet nějakou
vyšší obnovovací frekvenci.

Předem díky za případnou osvětu.
Více informaci (než mě vůbec napadlo se zeptat) samozřejmě potěší.
PL