Re: FVE - základní poznatky

Petr Labaj labaj na volny.cz
Neděle Únor 6 16:44:29 CET 2022

Jen pro kontrolu.
Tepelná kapacita vody je cca 1.16kWh/deg.
U vlhké zeminy by to mohla být tak necelá polovička? Tak 0.5 kWh/deg ?
O kolik můžu to zeminu přehřát oproti okolí ? O 10 stupňů?
Takže do 1 m3 zeminy můžu uložit cca 5kWh energie.

Já za zimu spotřebuju na topení v plynu cca 10MWh (1000m3 plynu).
Tak abych to uložil do země, musel bych prohřát 2000m3 vlhké zeminy?
Je to reálné?
Podle mě moc ne. Ale samozřejmě se můžu mýlit.

PL