Re: FVE - základní poznatky

Neděle Únor 6 11:21:39 CET 2022

Taky počítám, že tam dám výměník. Dokonce jeden mi zbyl. Chtěl jsem ho
doma (tam mám voda-voda) použít na pasivní chlazení domu a když to na
zdi uviděla dcera výrobce TČ, říkala že tenhle výměníček se mi zacpe za
chvíli :-) Ani jsem do něj vodu nepouštěl, měla velkou pravdu.

Voda s lihem na vyšší teploty není, na to je voda s glykolem. Co si od
toho slibuju, že slunce vodu přihřeje i na jaře a na podzim a tím se
zkrátí doba, kdy z vrtu odebírám teplo. Protože důležité je, kolik tepla
se z vrtu odebere za rok. Ohledně napájení čerpadel - u přítelkyně jsme
dávali (k TČ s regulací výkonu) oběhovky se vstupem 1-10V (pod 1V se to
řídí knoflíkem na oběhovce) NMT plus 2590/180. Jsou sice dražší, ale
vyřeší tu regulaci. Čerpadlo má frekvenční měnič, takže není vázané na
50 Hz v síti a třeba u jezírkových čerpadel s frekvenčním měničem jsem
úspěšně vyzkoušel, že chodí i s DC napájením. Tohle by mělo taky. Takže
mu stačí napětí ze solárů, případně nějakým zvyšovacím měničem zvednuté
na 200-250V a do řídícího vstupu mu zavedete vydělené napětí z panelu.
Takže když napětí na panelu začne klesat, čerpadlo sníží výkon a napětí
se udrží. Klidně tohle řízení může fungovat přes MPPT.

Anděl