Jeden monitor a vice PC

Pátek Únor 4 11:51:40 CET 2022

Starý KVM přepínač jsem kdysi taky používal, mělo to ten mechanický vačkový
otočný přepínač. Bylo to na VGA + 2x PS2, na USB jsem si vyrobil vlastní
kabely (na jednom konci PS2, na druhém USB). Mělo to dvě nevýhody, VGA
signál tím utrpěl, byly tam nějaké duchy, pokud se pamatuju a při přepínání
se občas nechytla klávesnice nebo myš, takže jsem musel přepnout znova tam
a zpátky.

On ten přepínač uvnitř nebyl nic moc, prostě připájených x drátů ve stylu
vrabčí hnízdo, stínění žádné, podle mě se to dřív používalo u různých
serverů a o kvalitu obrazu tam moc nešlo.

Dneska mám monitor s více vstupy (HDMI, DVI, VGA), takže tam můžu mít
připojené dva (až tři) různé počítače no a klávesnici a myš mám do USB hubu
a když potřebuju, přepíchnu si kabel. 90% času je to stejně homeoffice
pracoviště a občas vytáhnu nějaký jiný počítač a dočasně si ho tam připojím.

Resp. mám na stole ty monitory hned dva a další dva ve skříni. Za starých
časů měly KVM přepínače výhodu nejen úsporu místa, ale i peněz, dneska máte
bazoš plný starých LCD monitorů, kterých se někdo za 300 zbavuje.

Pavel Kadečka.