Re: FVE - základní poznatky

AZe aze na seznam.cz
Pátek Únor 4 10:35:06 CET 2022

Balancer obahuje BMS. Předpokládám, že odpojí baterii při poklesu napětí pod 2,7V/čl., pokud jsou stejně vybité a jinak shodné.
Ale měnič má také režim vypnutí při poklesu napětí. Co na to měnič, když mu BMS odpojí baterie za provozu? Některé měniče to těžce nesou...
aze

From: Jaroslav Buchta
Sent: Friday, February 04, 2022 10:06 AM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: FVE - základní poznatky

Trosku se tim dneska zabyvam, jestli jsem pochopil instalaci solaru, tak by s bateriovym systemem melo stacit:

Panely, kdyz zvolim 3S tak 6 nebo 9 ks treba i4wifi.cz | GWL/POWER ELERIX EXS-380MHC-B  (monokrystalicke jsou ty lepsi ? ) Musim zmerit, co by se na pristresek veslo.

MPPT rgulator, radeji s rezervou a jediny levnejsi co jsem nasel na 48V i4wifi.cz | Regulátor EPsolar XTRA4415N XTRA4415N-XDS2 , ten by mel jit nastavit, aby primo nabijel baterku?

Baterka z clanku Články LiFePO4 (mivvyenergy.cz) tady je zvlastni, ze 50Ah maji 4k cyklu a 120Ah jen 2k, cena je docela umerna kapacite. Z toho mi vychazi, ze bych zatim zkusil 16x 50Ah a pak pripadne dalsi sadu paralelne?
K tomu BMS Balancér (BMS) 16S LiFePO4 60A 3,2V Smart Bluetooth (mivvyenergy.cz)
A menic i4wifi.cz | GWL/POWER GF-SUN-2000G2
Nejake kabely, jistice, drzaky...

Co jeste je pripadne nutne nebo je v tom seznamu neco nekompatibilni?

Tahle konfigurace ma mensi slabinu, ze menic pracuje az od 45V, coz limituje pouziti baterky od 2,81V/clanek, pokud tam neni nejaka rezerva.
Chtelo by to spis 18 nebo az 20 clanku a BMS Balancér (BMS) 7S-20S LiFePO4 200A 3,2V Smart Bluetooth (mivvyenergy.cz) ale ta je na 200A a netusim, jestli vadi pouziti mensich clanku. Zase pokud by se dala dalsi baterie paralelne, tak to bude akorat.

Komponenty jsem zatim vybiral namatkou, aby to sedelo spis vykonove a proudove bez ohledu na nejnizsi cenu. Prostor k optimalizaci asi bude.