SMD0603 - par otazok

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Čtvrtek Únor 3 21:03:54 CET 2022

[preposielam]

Ahojte,

chcel by som sa opytat este par otazok ku smd0603. Pri novych obvodoch su uz stardartne v katalogovych zapojeniach odporucania na suciastky smd0603. Preto zvazujem, ze by som presiel tiez na tuto velkost pri mojom volnocasovom bastleni. Skor nez si urobim hromadny nakup standartnych komponentov, by som sa rad spytal nieco k technologii rucneho spajkovania a navrhu footprintov. Na navrh chcem pouzit KiCAD a footprint 0603_hand_soldering. Neviem ale, ci staci na spajkovanie na tomto footprinte standartna spajkovacka s tensim hrotom napr. TS100, alebo je potreba uz spajkovacku s tenkym hrotom? Dalsia otazka, ktoru by som sa rad opytal je spakovatelnost 0603 s okuliarmi. Je treba uz nejake zvacsovacie sklo alebo stacia obycajne okuliare? Posledna otazka je ku keramickym kondenzatorom v rozsahu 1-10uF, na ake napatie ich zvolit 25V, 16V, 10V? Nerad by som pri prvom skrtnuti srobovakom vsetky odpalil... Ako som pozeral, su dost drahe aj pri 100+ kusoch.

Dakujem velmi pekne za odpovede a cas, ktory im venujete. Snad to bude prinosne aj ostatnym.

A.