rpi pico warning pri kompilacii

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Čtvrtek Prosinec 29 13:08:02 CET 2022

Jen tak obecně. Zdá se, že toolchain používá z nějakého důvodu knihovnu
newlib. Funkce jako _close_r() je reentrantní obal na _close(), což je
systémové volání jádra. Připadá mi to tak, že to prostě není v newlib
ještě doděláno, protože 64.bitový systém na ARM je poměrně nový a je
pravděpodobné, že se systémová volání mohou lišit podle verze jádra OS.
Cross kompilace na Windows musí být dost porod. V Linuxu to zase takový
problém není, dělal jsem někomu software pro RPi aniž bych ho měl
fyzicky k dispozici a našel jsem návod jak to udělat v QEMU na PC.
Všechno fungovalo jak mělo, jen to bylo dost pomalé. Výhoda je, že tu
používáte standardní knihovny, které tohle _musí_ mít dořešeno.
Další možnost je vytvořit si celý vývojový strom pro cizí architekturu
(v tt. případě ARM 64.bit) a provést do něj chroot. Pokud potřebujete
jen něco přeložit a slinkovat tak tohle funguje nejrychleji, ale je to
složité.

Mrazík