Re: jednoterifový bojler

AZe aze na seznam.cz
Úterý Prosinec 27 14:15:03 CET 2022

To je neskutečné, co se dá vymyslet za kraviny s tak primitivním zařízením.
aze

-----Původní zpráva-----
From: jurp
Sent: Tuesday, December 27, 2022 1:56 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: jednoterifový bojler

> [...]
> zásadně se to brání dvoutarifnímu provozu. Například tím, že když dojde k
> odpojení a znovu připojení napájení, zařízení provede sanitární operaci,
> která vede ke krátkodobému (2h) zvýšení spotřeby, reset dat funkce ECO EVO
> (na 1 měsíc) a tak dále.
> https://www.ariston.com/cs-cz/produkty/ohrivace-vody/stredni-a-velke-elektricke-zasobnikove-ohrivace-vody/velis-evo/
> Když to vezmu kolem a dokola, tak tento bojler prakticky nemohu používat
> na dvoutarifu. Buď porušuji smlouvu s rozvodnými závody a nebo porušuji

A je spravne
B je spravne
Jedine nejlepsi mozne reseni je C-demontovat a osadit jiny model, coz je beh
na dlouhou trat + hlavne reklamovat u instalatera. Pokud je to jiz
zaplaceno,
tak se bude zcela jiste sprajcovat. Vzdyt vsechno funguje.

> A to mne přivedlo na myšlenku - jaký má význam takové zařízení? Pokud mám
> jednotarif, tak mi vychází praktičtější používat průtokový ohřívač a ne
> bojler. Zejména proto, že vodu ohřívám tam, kde jí spotřebovávám a tak.

Vyznam to ma takovy, ze jen pro prutokac potrebuji jistic minimalne
3*20-3*25A,
kdezto pro tento boiler 1*13-1*16A. Takze nepotrebuji velkou hodnotu
hlavniho
jistice a tim i pausalu za rezervaci prikonu.

> Přehlédl jsem něco? Nebo jsem ten špatnej, kdo se šťourá v návodech a
> klade blbé otázky?

Neprehledl, jen to probehlo klasicky. Vola se Hilfe, az je po cele akci.
A ted to nejak vyres.
Jen mala poznamka, ten instalater je urcite taky elektrikar, ze?
Opet klasika: paninko dyt to jsou jen 3 draty.

Nouzove reseni typu Narovnavak na vohejbak:
vyblokovat stykac, dat to naprimo na jistic, a v casovem programu Px
nastavit
casy nahrevu +/- na casy, ktere povoluje HDO. Ony ty casy jsou vcelku dost
nemenne.

Poznamka1: 80l i pro malou domacnost pri klasice 8h nahrevu je kapku na
hrane
Poznamka2: legionelu resit u takto maleho boileru je fakt blbost

JURP