RE: OT: Podvodník na Bazoši.

Zdenek zdej na atlas.cz
Sobota Prosinec 24 21:32:02 CET 2022

Asi nejste sám. Moneta chtěla od Nového roku zrušit přihlašování do IB
pomocí SMS a povinně používat aplikaci. Starší lidé s hloupými mobily měli
mít výjimku, ale museli o ni žádat na pobočce. Asi se to dost lidem
nelíbilo, tak od toho v tichosti upustili.
Osobně se mi to taky nelíbilo, protože šance zmocnit se mobilu je podstatně
vyšší než zmocnit se mobilu a zároveň PC...

Raifka už taky zrušila poplatek za přihlašování přes SMS, který kdysi
zavedla, aby donutila klienty používat aplikaci...

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of sam.hw
Sent: Saturday, December 24, 2022 9:12 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: OT: Podvodník na Bazoši.

Zdravim,
ono je to lautr jedno: v tom pripade bude pozadavek potvrdit autorizaci
platby.
(pry) je to potvrzeni platby jedne koruny na overeni uctu, nacez se (pry)
okamzite zas pripise zpatky i se sumou za prodavane zbozi.
ale bohuzel, jak uz bylo receno, mnoha lidem to vubec neprijde divny a
platbu potvrdi - akorat tam uz jsou vysoke sumy, co odchazeji z uctu.

osobne nevidim duvod k optimizmu, ze bankovni aplikace je vyssi bezpecnost.
snazil jsem se to vysvetlit sve bance, ze mobil je spotrebak, hlavne ty nove
patlafouny.
jsem v zahranici, neco se mi stane z mobilem a jsem nahrany.
u tlacitkoveho jenom prohodim simku do noveho (koupeneho za par babek) a
jede se dal.
ne - proste doba jde dal a musim mit appku a smatlafon. a ne ledajaky, ono
to zas vyzaduje urcitou vyssi verzi.
jsem technik, ale tento trend se mi opravdu nelibi.
a ted jeste chteji davat obcanky do mobilu. to je fakt na hlavu.

uznal bych, kdyby podobne id akrty davaly do klasickych chipovych / rfid
karet.
tam je zabezpeceni na docela vysoke urovni, hw je docela odolny, technologie
je rozsirena a overena.
ne, oni to budou strkat do neustale se meniciho hw/sw, ktery muze byt
znicen.

nuz ... ale se citim jak ten stary rytir smutne postavy, co bojuje s vetrnym
mlynem.
:)

Sam