Re: Kvíz

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Sobota Prosinec 24 10:24:54 CET 2022

Takto formulováno je to na kvíz, původně to ale byl spíš domácí úkol. Já
jsem na to šel hrubou silou, ale možná někdo najde něco sofistikovanějšího.

S EPROMkama se dělaly docela úžasné věci, ale je to pravěk a techniky,
které se na to používaly už asi upadly v zapomnění. V době před nástupem
jednočipů kolega lepil z TTL logiky selektivní volbu pro radiostanice
VR21. Musel dekódovat sérii pulsů, něco jako morseovku a konečný automat
byl poměrně složitý, takže mu to sice chodilo, ale do toho rádia se to
prostě nevešlo.
Tak jsem to předělal s EPROM a 74LS374 latchem, což umělo 2^8=256 stavů.
To už se vešlo, ale pak přišly jednočipy, standard ZVEI, CML FX003
dekodér a bylo vymalováno. Jak se tvořil obsah té EPROM si už
nepamatuji, ostatně inspiroval jsem se jádrem procesoru SM52/11, kde byl
na stejném principu udělán řadič CPU. Asi jsem na to měl nějaký program
v Basicu nebo Fortranu, nic jiného tehdy nebylo.

Mrazík