Re: Kvíz

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Sobota Prosinec 24 00:32:34 CET 2022

Celý to začlo tak, že můj nájemník říkal, jak viděl někde video, kde
týpek popisoval, jak úžasný je udělat z RAMky dekodér na 7segment
displej. Mě to moc úžasný nepřišlo, vlastně jsem nepřišel na okolnosti
ani dobu, kdy by to bylo prakticky výhodný. Jelikož předtím byla řeč o
EPROMce, kterou někde koupil, že si jí připojí k ZX Spectru*, tak jsem
si říkal, že s tou by to dávalo nepatrně větší smysl.

Pak mi docvaklo, že těch víc adres přeci dává větší možnosti... třeba
rovnou dekódovat delší binární číslo na vícemístnej výstup ... První
verzi, že by výstup byl x16 a zbývající bity by byly výstup na
multiplex, kterej by se ovládal pár adresama binárně, jsem zavrhnul,
protože výsledkem by byl např. binární čítač a dvě EPROMky. Když bude
ovládání multiplexu přímo jako to má displej, čítač může bejt johnson a
druhá paměť odpadne. Zároveň to otvírá možnost triviálně volit polaritu
multiplexu bez další konfigurační nohy.

Takže když vezmu tu jeho EPROMku 32k, to je 15 adres, např. 12 na
hodnotu a 3 na multiplex.
A kdyby se koupila 512k, tak to je 19b.

No to už by byla docela hezká věc, třeba na nějakej měřák, kde se
komparuje s pilou/trojúhelníkem a měří čítačem.

Jen vygenerovat ty data ... hm to je pracný ... co když ale existuje
nějaký elegantní řešení? No to už je vlastně skoro kvízová otázka, třeba
to někoho napadne:-)

*Je nějakej projekt programátoru EPROMek s Arduinem, že bych mu ho
doporučil?

PH