[OT:] V cem psat pro Win?

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Čtvrtek Prosinec 15 15:36:14 CET 2022

Windows nemám, ale je to jen OS, paměťová náročnost bude podobná. Podle
mne řešíte problém, který neexistuje. Jestli má binárka 2M nebo 25M, to
asi nebude tak podstatné.

Ten web browser v Qt má 12K, jak jsem psal, táhne sebou podle ldd asi
270M *.so (dll) knihoven. Ale s paměťovou náročností to nemá nic
společného. Namapuje si to skoro 3G paměti. Musíme si uvědomit, že to
používá třeba fonty, knihovna libdl natahuje další dll pomocí dlopen(),
atd. Firefox může mít namapováno přes 4G paměti. Asi jí všechnu najednou
nepoužívá, ale stejně je to hodně. Sama jeho binárka má 0.5M, táhne jen
6M dll, ostatní zřejmě přes dlopen(). Takže rozdíl je _obrovský_.

Pro představu - malá aplikace typu hello world, kde se používá jen
puts() a sleep() má 16K a namapuje 2.5M paměti, staticky linkovaná má
880K a namapuje jen 1M. V Linuxu je celkem jedno, zda obsahuje debug
info nebo ne.

Mrazík