[OT:] V cem psat pro Win?

Aleš Procháska ales.prochaska na divesoft.com
Úterý Prosinec 13 18:32:34 CET 2022

Podle mě na tom nic není, naopak člověk se nemusí rozčilovat nad různými „vylepšeními“ které se snaží API odfiltrovat a při tom tam jen přidají vrstvu komplikací :-) Na drobné věci bych se toho ani nebál.

Aleš Procháska

From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Pavel Hudeček
Sent: Tuesday, 13 December, 2022 17:15
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: [OT:] V cem psat pro Win?

Ne. WinAPI je neskutečně pracný.

Když chci udělat jednoduchej prográmek, nezajímá mě dokonalá low-level kontrola nad vším, ale abych udělal klil-klik, tím měl hodový GUI, pak napsal pár řádků kódu a bylo hotovo.

Teď jsem koukal na Xojo, jak doporučil p. Poucha a zdá se, že to je po dlouhé době přesně ono.

Má to hodně blízko ke starému visual basicu 3, co jsem používal na win 3.11 :-)
Má i control s ikonkou USB konektoru a zdá se, že je to sériák.

Moc se mi nelíbí, že vždy zobrazuje jen aktuálně editovanou obsluhu události, jako to měl ten super-starej VB, přičemž ale na rozdíl od něj neumí vedle sebe zobrazovat ten kus kódu a editované okno.

Jinak na drobnosti asi v současné době nejlepší co jsem za poslední léta viděl.
Jo ale má i vtipný nedodělky, např. se mi nějak podařilo povystrčit okno s helpem přes okraj monitoru, takže není vidět křížek na zavření:-)

Takže má svý mouchy, ale za mě jasnej vítěz z dnes zmiňovaných programovadel.

PH