[OT:] V cem psat pro Win?

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Úterý Prosinec 13 17:15:02 CET 2022

Ne. WinAPI je neskutečně pracný.

Když chci udělat jednoduchej prográmek, nezajímá mě dokonalá low-level
kontrola nad vším, ale abych udělal klil-klik, tím měl hodový GUI, pak
napsal pár řádků kódu a bylo hotovo.

Teď jsem koukal na Xojo, jak doporučil p. Poucha a zdá se, že to je po
dlouhé době přesně ono.

Má to hodně blízko ke starému visual basicu 3, co jsem používal na win
3.11 :-)
Má i control s ikonkou USB konektoru a zdá se, že je to sériák.

Moc se mi nelíbí, že vždy zobrazuje jen aktuálně editovanou obsluhu
události, jako to měl ten super-starej VB, přičemž ale na rozdíl od něj
neumí vedle sebe zobrazovat ten kus kódu a editované okno.

Jinak na drobnosti asi v současné době nejlepší co jsem za poslední léta
viděl.
Jo ale má i vtipný nedodělky, např. se mi nějak podařilo povystrčit okno
s helpem přes okraj monitoru, takže není vidět křížek na zavření:-)

Takže *má svý mouchy, ale za mě jasnej vítěz* z dnes zmiňovaných
programovadel.

PH