teplota sucheho ladu v krabici

konference na vojtek.biz konference na vojtek.biz
Úterý Prosinec 13 14:19:24 CET 2022

A nechcete si radsi koupit profi palniky za par supu s definovanymi
parametry a bezpecnosti vyrabi http://www.meta-pyro.cz/
Kdyz uz blbnete at vam to aspon nerachne kdyz nema
J.V.

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Pavel Hudecek
Sent: úterý 13. prosince 2022 10:44
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: teplota sucheho ladu v krabici

V rámci bouchání na táboře jsem postupně vyzkoušel mnoho způsobů:-) Kdysi
snaha o palník jak normálně vypadá: kus brčka, v něm na drátkách kus vlákna
ze žárovky, pak hlavičky od sirek, někdy následováno i rozbuškovým supněm.
Bohužel připojení toho vlákna bylo velmi nespolehlivé.

Pak malá žárovička s rozlousklou baňkou, vlákno namočené do hlaviček od
sirek. Prostě se nechají rozmáčet ve vodě, pojivo mají vlastní. Na
odpalování H2+O2 pak stačilo bez sirek. Spolehlivost lepší, ale taky se
snadno poškodí.

V nedávných letech jsme k bouchání na táboře používali 0805 odpory namočený
do hlaviček od sirek. Odpalování lipolkou. Nevýhoda byla zpoždění náhodné
délky.

Nakonec jsme přešli na VN jiskry. Zdroj 30 kV s trafem z monitoru a hotovo.
Akorát když jsme odpalovali přes 100 m RG58, tak měl velkou kapacitu a
vždycky se dlouho nabíjel. Hlavní problém byl při pokusu takhle odpálit
kalíšek se střelným prachem pod raketovým motorkem ROS40.
Když se použije dvojlinka, taková ta bílá se zesílenou izolací, co se dřív
dávala na lampičky, zapálí se oblouk a už to letí. S koaxem se udělala
jiskra, která zrna nezapálila, jenom je odhodila. Udělala se v tom taková
komůrka a tam to pak mohlo práskat jak chtělo a nic. Pomohlo přidat odpor do
série.

Zajímalo by mě, jestli se taková dvojlinka dá někde i dnes sehnat, líbilo by
se mi 100m, nebo klidně několik kousk; 10-20.

PH