[OT:] V cem psat pro Win?

Zuffa Jan ZuffaJ na cgc.sk
Úterý Prosinec 13 11:59:18 CET 2022

Tak takto to urcite nie je.
VS ma svoje C++ redistributable, mimochodom posledna verzia vzdy  sucastou posledneho OS
Takisto sa da urobit build kde .exe bude mat par kB. V praxi sa ale pocita s tym, ze patricna verzia
Distribucie tam nie je, a tak je jednoduchsie to nalinkovat staticky.
To iste plati pre produkty od Borlandu (Delphi, C++ Builder) a vseobecne ine.
Dlhy cas som programoval v Builderi az som nakoniec dosiel k jednoznacnemu zaveru:
Najmenej problemov (a najvacisa uspesnost pri ladeni) je pokial sa programuje v nastroji ktory
Je nativny pre dany OS alebo oblast. Cize VS a C++ pre OS Windows, gcc a rozne IDE pre Linux (vseobecne)
pretoze napriklad Delphi je okrem vlastneho frameworku opat len wrapper pre volania nativnych funkcii OS
a tak je to aj so C# pripadne vyssi level abstrakcie ako Python.

j.

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of ajtservis
Sent: Tuesday, December 13, 2022 11:48 AM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: [OT:] V cem psat pro Win?

jeste zminim jednu snad vyhodu tech delphi.
kdyz jsem v nich neco napsal(slepil), tak vysledkem byl *.exe, pomerne pidi velikosti, ktery jsem proste vsude spustil. po prichodu kolegy co psal v tom vs cecku, jsem byl casto prekvapeny pozadavkem na instalaci nejakejch "frejmnetvorku". a to jeste to chtelo ne ten nejnovejsi , ale tan spravnej. to je bida :-) jak to maji ty ostatni jazyky ? nebo jen to cecko ve vs studiu ?
tomik.