[OT:] V cem psat pro Win?

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Úterý Prosinec 13 11:30:12 CET 2022

Sice C# nemám rád, ale velká výhoda je, že všechny examply jsou pro něj.
Pro ostatní je jich méně. Na drobnosti mám nejradši VB, ale na něj často
nejsou ukázky. Když se rozchodí CLR, tak se ve VS dá i okenní program v
C, ale pokud není C preferováno, není z toho žádná výhoda.
Za mě byl na podobný hračky nejlepší VB ve VS6 z roku 98:-)

Dobře fungující C je ve Borland C++ Builderu, resp. jeho novější
varianta Embarcadero Rad Studio.
To je co se týče jednoduchosti práce s okenními komponenty skoro jako to
starý VS, nebo Delphi.

Další možnost je QT Creator, super je, že je multiplatformní, ale je to
dost monstrum. Výhoda je hodně ukázek, nevýhoda je, že udělat wokenní
program není tak jednoduchý, na funkční obsluhu události od komponenty
nestačí jen doubleclick, ještě se musí někam dopsat řádek kódu. Ale jen
ten 1, takže to zas tak hrozný není.

Jestli je možnost to dělat na tom PC s XP, volil bych VB v MSVS 98:-)
Na win10 by to pak mělo jít spustit.
Na sériák je komponenta s telefonkem.
Nemá podporu threadů, což znamená, že věci fungují jednoduše a
intuitivně. V .NET se často naráží na problémy typu "odsud nemůžu támhle".

(Celý výšeuvedený text je z pohledu toho, že chci udělat malý wokenní
prográmek, co má pár tlačítek, textboxů, případně zobrazuje graf a
komunikuje po sériáku, nebo síti a používá při tom události. Pro
konzolový je to asi úplně jedno a nejjednodušejc pak vyjde asi Python)

Zaujala mě ta zmínka o Xojo, zkusím ho prozkoumat.

PH