[OT] Aku vrtacka - srobovak

Středa Prosinec 7 17:02:56 CET 2022

Pokud by ten střídavý motor měl být synchronní, což bych předpokládal,
myslím že neodymové magnety umí zázraky a že tam to sycení bude
srovnatelné s tím, co dá budící cívka a omezí se jen přesycením železa.
Každopádně motor bez uhlíků je výhoda z hlediska životnosti, pokud ten
šroubovák neodejde na cokoliv jiného. Ale i uhlíky vydrží hodně dlouho.
Ohledně šroubováků a dalšího nářadí mě vyškolil člověk, který to
prodává. A to když jsem k němu přišel s čínskou flexou, u které se
prorazil motor a jestli to opravovat, nebo zahodit. Říkal že ta levnější
Čína nemá ozubená kola frézovaná z oceli, ale spékaná z práškového
materiálu. Je to výrobně levnější, ale ten materiál mnohem míň vydrží.
Pak příčina, proč mi flexa odešla. Motor nasává prach a lepší výrobci
rotor potahují plastem. Čínské motory ochranu nemají, prach časem odře
smalt na vinutí rotoru a nakonec se motor prorazí. Převinout rotor je z
říše scifi. Obchodník, který dělá servis, má pár kousků na náhradní
díly. Když to zdělá a ten typ se mezi tím přestane vyrábět, už vám to
neopraví. Leda někam poslat, ale tam na tom budou nejspíš podobně.

Anděl