[OT] Aku vrtacka - srobovak

Pondělí Prosinec 5 23:12:43 CET 2022

Mám dva roky Extol, stála tehdy necelou tisícovku, pořád funguje, na
takovéto domácí vrtání a šroubování. Mám ji v ruce celkem často, tehdy jsem
si ji pořídil na stěhovnání, znáte to, sestavovat nábytek, vrtat poličky do
zdi (do ytongu teda...). Asi to není profi třída, ale já jsem spokojenej,
chtěl jsem malou levnou akuvrtačku. Nevýhoda je možná pomalé nabíjení, ale
na hobby použití to nevadí, jen ji nezapomenout po práci dát na
nabíječku... a na sestavování zahradní pergoly by to chtělo vyšší třídu.

Přesně tuhle mám, ale teď je tam nedostupná:

https://www.alza.cz/hobby/extol-craft-402400-d5017560.htm

Tahle je silnější s 27Nm a dvěma bateriemi (moje má 18Nm a byla k ní jen
jedna baterka):

https://www.alza.cz/hobby/extol-craft-402440-d5017563.htm

K té baterii - jiná než Li-ion se snad už dneska nepoužívá a kdybyste
narazili na NiMH/NiCd, tak se tomu vyhněte - před pár lety jsem si koupil
Black&Decker v OBI, taky byla levná, ale byla tam NiCd a ona se furt sama
vybíjela, což sice té baterce nevadí (kadminum se skladuje vybité), ale
bylo to hrozně otravné a nakonec jsem ji prodal na bazoši nebo aukru (s
upozorněním na to vybíjení).

P.K.