Re: [OT] Snížení otáček oběhového čerpadla

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pondělí Prosinec 5 01:27:37 CET 2022

Vím, že máte Calpedu. A znám i tu Vaši destičku.
Její schéma a fotku mám schované, kdysi jste to prezentoval v konferenci.

U Vás jsou podmínky dost jiné. Máte tepelné čerpadlo, takže Vás zajímá spíš
nízká teplota na výstupu. A je Vám fuk teplota vratné vody.
U kondenzačního kotle je to naopak. Je mi fuk teplota výstupu, ale potřebuji
nízkou teplotu vratné vody.

Navíc já mám radiátory, a tam je tepelná pohoda vyšší, když aspoň část z
nich
je dost teplá. U podlahovky je asi tepelná pohoda vyšší když je celá podlaha
stejně teplá, řekl bych.
Takže proto u mě je výhoda nižší průtok, u Vás spíš vyšší.

K těm výpočtům: 1 kWh ohřeje 1000 l vody o 0.861 C.
Můj kotel má maximální výkon 14 kW. Ale kondenzační kotle jsou velmi dobře
regulovatelné zdroje tepla.
Jak už jsem psal, pro ten můj průtok 750 l/hod a teplotní deltu 5C do dělá
tepelný výkon cca 4.4 kW. A docela slušně to sedí i se spotřebou plynu
a očekávanou účinností.

Měření průtoku mám dělané impulzním vodoměrem s granulitou 22.8 pulzů/litr.
Ověřený proti fakturačnímu vodoměru.
Měření teploty čidly Analog Devices TMP04 (zkalibrované na cca 0.1C).

PL