Re: OT Elektrokoloběžky

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Středa Srpen 31 16:25:28 CEST 2022

Zákon o provozu na pozemních komunikacích  říká, že cyklista může předjet
vozidla stojící nebo pomalu jedoucí stejným směrem, a to z pravé strany po
okraji vozovky nebo po krajnici, pokud je na vozovce dostatek místa.
Předjíždět je možné i z levé strany, a to v případě, že je mezi souběžnými
pruhy více místa než vpravo. Předjíždění je zakázáno pouze v situaci, kdy
některé z vozidel odbočuje vpravo. Ze znění zákona sice plyne, že cyklista
nesmí zprava předjíždět vozidlo již odbočující, ale zvážit předjetí vozidla
zprava je třeba vždy, když vozidlo začne dávat znamení o změně směru. Je
dobré si uvědomit, že řidič stojící v koloně ne vždy bedlivě sleduje pravé
zrcátko a cyklista musí dbát při předjíždění zprava zvýšené opatrnosti.

Neboli vy jste již jistě měl směrovku doprava ( při vjíždění na kruhový
objezd a záměru vyjet hned prvním výjezdem je vhodné dávat znamení o změně
směru jízdy již před vjezdem na kruhový objezd)
V průseru by tedy byl zajisté onen cyklista, který nerespektoval zákaz
předjíždění vozidla zprava, když toto dává znamení o změně směru vpravo -
odbočující, nebo chystající se odbočit..
Cyklista také musí dbát zvýšené opatrnosti a předpokládat, že řidič zahájí
odbočení vpravo.

Otázkou je, v případě kolize jak dokázat, že jsem znamení dával a že
cyklista konal v rozporu s dopravními předpisy. Kamery do boků, jako to má
např. Tesla atd...

Bez
virů. www.avast.com
<#DAB4FAD8-2DD7-40BB-A1B8-4E2AA1F9FDF2>