Ochrana IO-pinov

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Středa Srpen 31 13:22:20 CEST 2022

[preposielam]

Ahoj,
najjednoduchsia ochrana je, ako pises, seriovy odpor v signali. Takto to
mam teraz odladene. Avsak mam ine hodnoty suciastok, mam ich prisposobene
podla plosneho spoja. Na novej verzii to mam ale uz doplnene o
transily alebo rozne RC clanky, podla toho, ci su to rychle alebo pomale
signaly. To je vysledok debaty v hw-liste a refresh starych App.Notes od
Maxima a kniziek z kniznice. Jedine, kde je trochu rozdiel od mojich
uvah, je to, ci pouzit zenerku 5V1 alebo 5V6, ako ju spominas Ty. Ja by som
bol rad ostal na 5V1, aby mi netiekli zbytocne parazitne prudy cez
napajanie pri vysokonapatovych impulzoch alebo prepati. Ma to vsak vadu, ze
spodna hodnota Zenerovho napatia koliduje s hodnotou pre log.1 pri 5,5V a
trebalo by najskor pouzit 2% zenerky. A tie zase nemaju v GME. Takze mi to
ostane asi na tych 5V6 alebo RC clanku. Definitivne to rozhodnute este
nemam, pretoze schema je este v procese konfrontacie argumentov za a proti.
A dalej neviem ako mi to bude cele vychadzat na plosnom spoji.
A.

Jako nejjednodušší systém mi připadá tak 100-220R na každý pin, ať už in
nebo out do série se signálem. Pokud k tomu přindáš malý kondík, tak 1n
na zem a nevadí ti to zpoždění, tak to bude lepší. Jinak 5V6 zenerka to
jistí. Ale i ten samotný odpor by už sám o sobě měl  hodně pomoct.