CMOS SRAM - poradi adresnich / datovych pinu

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Úterý Srpen 30 00:42:06 CEST 2022

Zdravim,

nejak mi to dneska uplne nemysli, prosim o potvrzeni (nebo popreni)
myslenky:

Mam jeden procesor, k nemu je pripojena paralelni CMOS RAM. A protoze se mi
to blbe routuje ve "spravnem" poradi, tedy A0 procesoru na A0 pameti, A12
procesoru na A12 pameti, stejne tak u datovych portu, rad bych je tak
poruzunu nakrizil, tedy napr. A0 na prcesoru na A7 pameti, D0 procesoru na
D4 pamet atd.

Vadi to nekde necemu?  Mam za to, ze je to jedno, pokud mne tedy nezajima
skutecna struktura ulozenych dat v RAM a pamet beru jen jako blackbox, do
ktereho na nejakou adresu neco ulozim a pak si to z ni zase vezmu. Muzu
adresni piny prohazet podle potreby mezi sebou a datove take? Nejak nemuzu
prijit na duvod, proc by ne.

Ano, jsem si vedomy toho, ze nektere pameti (ale to se tyka snad spis EPROM)
pouzivaji zvlastni sekvence zapisu / cteni dat treba pro identifikaci
vyrobce a cipu, ale to asi neni to, co by mne palilo a zajimalo.

Diky.

Pavel Kutina