Ochrana IO-pinov

Jaroslav Lukeš lsh na wo.cz
Sobota Srpen 27 15:56:17 CEST 2022

jako můžeš to použít, protože v MCU to je nějak taky, ale je to tak o 3
řády jinde, než co snese malá dvojitá schottky bav199 nebo BAT54S, ta se
při záporné půlvlně otevírá už hodně brzo a je dělaná tak, aby se
nerozprskla, ale splekla do zkratu (nezkoušel jsem ji ale upéct). Je to
malý a levný, ale uznávám že na jednostraně se s tím blbě dělá.

v MCU se používá buď dioda na vcc (ATmega), nebo lavinové tranzistory s
prahem kolem 6V (ESP8266), to je pak lepší, že vývody jsou takto "5V
tolerant", ikdyž banda mladých blbých opisují jeden od druhého a říkají,
že není 5V tolerant. No myslím, že 5V tolerant tam není akorát AD
převodník a možná další 1-2 piny, jinak to všecko má tuhle lavinu.

Z praktických zkošeností se mi ale atmegu nepodařilo vytuhnout hrabáním
rukama na zapojenou v noťasu, zato espčko často.